Informace o filmu

Režisér Tobe Hooper se po dvanácti letech vrátil k domácím receptům texaské kuchyně, jen tentokrát místo sugestivní hrůzy a nervy drásajícího vypětí svého legendárního debutu servíruje vyšinutou hororovou satiru na tradiční americké ideály v čele s institucí rodiny a snu o velkém úspěchu malých rodinných podniků.
Producent Menahem Golan snil o tom, že ze společnosti Cannon Films udělá jedno z hollywoodských hlavních studií po vzoru zlaté éry továrny na sny, kterou bezmezně obdivoval. V době, kdy Hollywood procházel restrukturalizací, Golan svou společnost zarytě vedl po vzoru mnoho let přežitého klasického studiového systému, jehož součástí bylo také smluvní vázání tvůrců a hvězd na tři či více projektů najednou. Jedním z filmařů, kterého si takto pojistil, byl i zářný talent hororového žánru Tobe Hopper, který v roce 1974 navždy proměnil celý žánr fenomenálním Texaským masakrem motorovou pilou (The Texas Chain Saw Massacre).
Díky smlouvě na tři filmy a štědrému finančnímu zázemí mohl Hooper pod záštitou Cannon Films realizovat osobní libůstky, jakými jsou pocta klasickým britským hororům Síla života (Lifeforce, 1985) a remake padesátkového paranoidního sci-fi braku Invaders from Mars (Invaze z Marsu, 1986). Hlavním důvodem, proč Golan smlouvu Hooperovi nabídl, byla vidina kasovního trháku v podobě pokračování režisérova nejslavnějšího filmu.
Hooper ovšem k zadání natočit dvojku Texaského masakru motorovou pilou přistoupil jinak, než jak si představoval nejen jeho chlebodárce, ale i většina diváků nadšených prvním snímkem. Namísto toho, aby se podruhé vydal do stejné řeky drásavého a impresivně natočeného hororu, totiž sequel pojal jako hororovou frašku, která vedle toho, že jednotlivým členům ústřední kanibalské rodiny dává bizarní psychologii a absurdní motivace, si ještě satiricky utahuje z ikon a hodnot Ameriky.
Zastřešující šílenství a hysterie pak nejsou pouze projevy uzavřeného burleskního světa filmu, ale současně reflexí osmdesátkové společnosti a kultury. Tváří v tvář bláznivé realitě tak Hooper vytvořil pompézní pouťový dům hrůzy plný morbidně vyšinutých panoptikálních výjevů, jehož stěnami rezonuje hrdelní řev děsu i vyhrocené zvrácenosti.
Jiří Flígl
LFŠ 2015
oficiální text distributora,
Trailer
Štáb

Tobe Hooper
Herci

Dennis Hopper

Caroline Williams

Jim Siedow

Bill Moseley

Bill Johnson

Ken Evert

Harlan Jordan

Kirk Sisco

Lou Perryman

Barry Kinyon

Chris Douridas

Judy Kelly

Kinky Friedman

Wirt Cain
Podobné filmy