Informace o filmu

Jedním z důvodů, pro něž je nutno považovat Sama Fullera za významného amerického umělce dvacátého století, je jeho opakované pranýřování rasové nesnášenlivosti. Zatímco v Ocelové přilbě (1951) či ve snímku Chodba šoků (1963) je kritika předsudků vůči Američanům černé pleti jedním z mnoha motivů, v případě Fullerova posledního hollywoodského filmu se rasismus stává jeho hlavním tématem. Na scénáři napsaném podle povídky francouzského spisovatele Romaina Garyho s Fullerem spolupracoval scenárista a režisér Curtis Hanson (L. A. – Přísně tajné). Mladá herečka Julie se ujímá bílého německého ovčáka, kterého za tmy náhodou srazila autem. Záhy je však konfrontována se šokujícím zjištěním, že pes byl svým bývalým pánem už v útlém věku vycvičen k útoku na Afroameričany. Radikálnost předlohy velmi konvenovala naturelu Sama Fullera, který v Bílém psovi předkládá nadčasovou a zároveň kontroverzní metaforu o nejlepším příteli člověka, který byl svým pánem „naprogramován“ k rasové nesnášenlivosti. Fuller, celý život věřící ve fenomén vzdělávání (se) a schopnost člověka stát se skrz učení lepším, považoval za nejdůležitější postavu příběhu černošského krotitele zvířat Keyse, posedlého snahou psa z nenávisti „vyléčit“. Jeden ze zásadních filmů Fullerova pozdního období skončil z rozhodnutí studia Paramount na deset let v trezoru.
MFF Karlovy Vary 2011
Trailer
Štáb

Samuel Fuller
Herci

Kristy McNichol

Christa Lang

Vernon Weddle

Jameson Parker

Karl Lewis Miller

Karrie Emerson

Helen Siff

Glen Garner

Terrence Beasor

Tony Brubaker

Samuel Fuller

Marshall Thompson

Paul Bartel

Richard Monahan

Neyle Morrow
Podobné filmy