Informace o filmu
Nízkorozpočtový nezávislý film o natáčení erotického filmu o lásce zaujme low-costovým stylem, množstvím nesimulovaných sexuálních aktů a analýzou tématu filmového voyeurismu. Někteří kritici mluví o „úspěšném sexperimentu", jiní o „hardcore dramatu s hardcore obrazy", další pak o „punkové provokaci".
Film Bedways dokumentuje jeden z důležitých rysů sekce Porn-art. Všechny tyto snímky se ocitly v oficiální distribuci a velká většina z nich byla, i přes přítomnost explicitních sexuálních scén, uvedena v oficiálním programu některého z prestižních filmových festivalů. Film R. P. Kahla byl premiérován na Berlinale 2010 v sekci Perspektive Deutches Kino, mapující současný německý film, a dokonce celou tuto sekci uzavíral.
Zápletka snímku není komplikovaná. Režisérka Nina si pozve do bytu v berlínské části Mitte dva herce, Hanse a Marii, a snaží se s nimi natočit film o lásce prostřednictvím naprosto upřímných a otevřených nesimulovaných erotických scén. V průběhu natáčení se však vztahy mezi jednotlivými postavami začínají komplikovat a postupně se maže hranice mezi režisérem a hercem, hercem a milencem, natáčením a realitou. Režisér Kahl využívá v rámci žánru filmu ve filmu podobné výrazové prostředky jako například Maja Milošová ve snímku Klip (také v programu LFŠ). Do struktury celého díla vstupují v klíčové roli záběry točené režisérkou - hrdinkou a obrazový materiál filmu Bedways se tak prolíná s obrazovým materiálem natáčeným samotnými postavami filmu.
S tímto stylistickým prvkem souvisí i motiv různých rovin voyeurství, které se snímek snaží tematizovat a popsat. Řadu scén sledujeme jako diváci úhlem pohledu hlavní hrdinky - režisérky a často je velmi těžké posoudit, kde končí pouhé sledování a začíná voyeurské špehování, kde končí „láska" a začíná porno, kde končí filmování a začíná (filmová) realita. V tomto ohledu je snímek Bedways cenným příspěvkem do žánru filmů o filmu, neboť svými explicitními erotickými scénami posouvá téma voyeurské a manipulativní podstaty kinematografie do nové roviny a odkazuje k podobně zaměřeným filmům, jako jsou Sex Is Comedy (Sex je komedie, 2002) Catherine Breillatové či Důležité je milovat (L´important c'est d'aimer, 1975) Andrzeje Zulawského.
Celý film je natočený velmi radikálním realistickým stylem, kterému vévodí syrový a přiznaně digitální obraz bez jakéhokoli přikrášlení a jakýchkoli přídavných efektů (film je ostatně stoprocentně financován z nezávislých zdrojů). Důležitou roli hraje také minimalistická elektronická hudba od uskupení My Park.
Jan Jílek, LFŠ 2014
oficiální text distributora,
Trailer
Štáb
Rolf Peter Kahl
Herci
Miriam Mayet
Matthi Faust
Lana Cooper
Laura Tonke
Arno Frisch
Moritz Ross
Sissimetall
Podobné filmy